2009. november 13., péntek

Locs-pocs és Szeparációs szorongás?

Milla 4 hónapos kora óta a nagykádban fürdik. Az elején próbáltam alátenni egy textilpelenkát, hogy ne csúszkáljon, de a lábai közé gyűrődött és lebegett a vízen. Nagyon utáltam ezért inkább kivettem. Azóta nem volt alatta semmi úgy fürdettük. Mostanában viszont, hogy ennyit "tornázik" már, kellett egy megoldás arra, hogy ne csúszkáljon a kádban. Valamelyik nap a héten megpróbáltam hasra tenni, mert a habtapin is úgy játszik és gondoltam a vízben is sokkal jobban érezné magát ebben a testhelyzetben. Úgy elkezdett csúszkálni, hogy megijedt és elkezdett sírni. Nem érezte biztonságban magát! Nem is tudom miből gondoltam, hogy az úgy jó lesz. Elkezdtem bőszen csúszásgátlót keresni a kád aljára. Sehol semmi jót nem találtam. Végső elkeseredésemben szóltam Apának, hogy nem találok, most mi lesz!? És ő volt a megoldás! Hisz járja az országot, főként ilyen üzletekbe szokott menni! Hogy ez nekem nem jutott eszembe! Tegnap hozott is egy hiper-szuper csúszásgátlót, ami hosszú is és teljesen átlátszó nyomott kagyló mintával. Úgyhogy tegnap este már hatalmas locs-pocs volt hason! Nagyon élvezte a Tündérke! Volt egy pillanat amikor urrá lett rajta a pánik, mikoris nagy lendülettel megfordult, mert ő úgy gondolta, hogy vízben ugyan olyan gyerekjáték ez neki, mint szárazon! Nyelt egy kis vizet. Elmondtam neki, hogy itt óvatosabban kell ezt csinálni! A következő alkalom már rutinból ment neki! :)






Mostanában sikerül nappal magától elaludnia Millának. Idáig vagy cicin vagy a babakocsiban sikerült elaltatni. Már megijedtem, hogy elrontottam. Mostanában viszont amikor látom rajta, hogy fáradt, beviszem a besötétített szobájába és elalszik magától. Este is hamarabb elalszik, mint szokott. Nem mindig ugyan, de legtöbbször magától és gyorsan megy. Most olvastam egy hirlevélben, hogy kb. ilyen korban jön elő a babáknál a szeparációs szorongás. Millának kb. 2 hete betettem egy macit az ágyába. Ebben a hírlevélben az volt, hogy ha nem alszik jól a baba, vagy nem akar elaludni, akkor tegyünk az ágyába egy hálótársat. Én ezt nem tudtam, csak azért tettem be mellé, mert úgy gondoltam, hogy biztosan örülne, ha felkel és van mellette rögtön "valaki". Lehetséges, hogy a maci segített az egyedül/elalvásban?
A hírlevélben lévő rész:

"A szeparációs szorongás időszakában vagy azon túl is meg lehet próbálni, hogy kap a baba egy alvótársat egy macit, babát, puha figurát, aki ezentúl az álmára vigyáz, akit ölelgethet, akihez hozzábújhat. Érdemes elmondani neki hozzá a mesét is, hogy miért érkezett ez a kis társ és hogy ezentúl ő vigyázza majd a kicsi álmát."




7 megjegyzés:

Dia írta...

Na ugye, hogy jó hason locspocsolni :D De édesen alukál a macijával. Zalán is így szokott , oldalt és markolászik valamit. Már olyan hülyén érzem magam, hogy szinte mindenkinek azt írom, hogy Zalán is ezt vagy azt így szokta, de mikor tényleg. :) Egyforma babák ;-)

Zsuska írta...

Jaj de aranyos az utolsó képen, hogy öleli! Az első igazi barátja!!!
MArcinak álmafája van ;) Úgy alszik el, hogy jár a keze rajta, mintha simogatná...
Milla, gratula az egyedül alváshoz!

AncsaPetra írta...

Hát tündéri ahogy alszik az utolsó képen!Épp ma volt a reggelibe,hogy a babáknak megkell tanullni egyedül aludni!Gratula,ügyi:)

Virág írta...

Na, kiru, hogy lett csúszásgátlótok!!!!!
Milla meg....hát...gyönyörű!!!! Hihetetlen formás feje van! Az alvós képen a legcukibb!!!

Laura írta...

Istenem nagyon aranyos ahogy alszik azzal a macival ,annyira szép olyan igazi baba

vedyt írta...

A kis hableány, nagyon tündéri. A maciölelős pedig mindent visz :-)

Szilvi írta...

Nagyon szép a maciölelős Millus kép!
És szerintem lehet hogy a nagy mozgolódástól is fáradtabb, de az alvóstárs tényleg nagyon fontos!

/Nálunk Rékának már régóta kell hogy az ujjszopizás mellett tudjon egy kis állatkát ölelgetni, de Gergő kb ilyenkor választott magának egy elefántot aki azóta is kedvenc!/

 

Millus © 2008. Design By: SkinCorner